XL750 Transalp, stworzony w równym stopniu do przemierzania miasta, jak i całego świata, nawiązuje do podróży, jakie były udziałem kultowego pierwszego Transalpa. Zdobywa on jednak nową generację kierowców, którzy pragną dojechać wszędzie tam, gdzie prowadzi jakakolwiek droga. Największe zmiany w modelu na rok 2025 to nowy przód z mocnym podwójnym reflektorem projektorowym LED, który odpowiada za charakterystyczny nowy wygląd oraz zmieniona szyba z tworzywa DurabioTM. Jak poprzednio, ośmiozaworowy, rzędowy dwucylindrowy silnik dostarcza 92 KM (67,5 kW) i 75 Nm. Elektroniczna przepustnica (TBW) otrzymała 4 domyślne tryby jazdy plus tryb User, 5-stopniową kontrolę momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowaną kontrolą unoszenia przedniego koła oraz 3 poziomy intensywności hamowania silnikiem. Stalowa rama współpracuje z kompletnym zawieszeniem przednim Showa, opierającym się na 43-milimetrowym widelcu SFF-CATM USD, a także z tylnym amortyzatorem działającym poprzez układ Pro-Link. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie mają zmienione ustawienia tłumienia. Z przodu zastosowano dwa dwutłoczkowe zaciski hamulcowe. Na obręcze kół o rozmiarach 21 i 18 cali założono opony dętkowe. Specyfikacja premium modelu Transalp obejmuje nowy, pięciocalowy ekran TFT z funkcją łączności ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync, obsługiwany za pomocą czteropozycyjnego przełącznika, automatyczne wyłączanie kierunkowskazów i system sygnalizacji awaryjnego hamowania (ESS). Dostępna jest również opcja dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2.
1. Wstęp
Oryginalny Transalp, wprowadzony na rynek w 1986 roku, dysponujący silnikiem V-Twin o pojemności 583 cm3, jest dzisiaj swego rodzaju motocyklową legendą. O jakości tego motocykla i ponadczasowości projektu świadczy obecność wielu oryginalnych Transalpów, które można jeszcze dziś spotkać na europejskich drogach.
W tamtych czasach był to spokojny, komfortowy crossover, który dzięki zawieszeniu o dużym skoku i dynamice ułatwiającej jazdę w terenie mógł poradzić sobie na trudniejszym podłożu. Do 2000 roku silnik urósł do 647 cm3, a w ostatniej wersji z 2008 roku jego pojemność osiągnęła 680 cm3, silnik otrzymał wtrysk paliwa, a masa motocykla wynosiła 214 kg.
XL750 Transalp, który zadebiutował jako rocznik modelowy 2023, został zaprojektowany, by wypełnić lukę w klasie motocykli średniej pojemności w gamie Hondy, jako model przyciągający klientów o innych przygodowych aspiracjach. XL750 Transalp czerpie inspirację z pierwowzoru i doskonale nadaje się zarówno na długie wyprawy turystyczne, jak i na miejskie ulice, a także wszystkie inne rodzaje dróg.
Motocykl doskonale sprawdza się podczas jazdy przez alpejskie przełęcze, a także na zakurzonych bezdrożach. Do starej, sprawdzonej recepty na udany model dodano silnik o wysokich osiągach i najbogatszą listę wyposażenia, jakiego wymagają współcześni motocykliści.
Pan Masatoshi Sato, szef projektu Transalp, Honda R&D, Japonia:
„Przyjrzeliśmy się uważnie temu, co sprawiło, że pierwszy model Transalp był tak dobry. Chcieliśmy określić współczesny wymiar równowagi między miejską zwinnością, długodystansowym, turystycznym komfortem na drodze i zdolnościami terenowymi. W trakcie prac rozważyliśmy te aspekty na wszystkie możliwe sposoby i stworzyliśmy motocykl, który jest w gamie modelowej Hondy ciekawą alternatywą dla kierowców o różnym poziomie doświadczenia. Do przemierzania miasta, jak i całego świata –Transalp jest na to gotowy!”
Zaktualizowany na rok 2025 – po długim europejskim tournée inżynierów z Honda Japan i Honda Europe – z kilkoma przemyślanymi detalami, które docenią właściciele oraz odświeżonym przodem z potężnym nowym reflektorem, XL750 Transalp jest wciąż doskonałym, wszechstronnym motocyklem, który pozostawia tylko jedno pytanie bez odpowiedzi:
Jak daleko chcesz pojechać?
2. Opis modelu
Konstrukcja Transalpa gwarantuje niepowtarzalne wrażenia z podróży, dzięki zestawowi rozwiązań sprawdzających się na drodze, z sylwetką zapewniającą wygodne ułożenie nóg, wyraźnie podkreślającą przeznaczenie motocykla. W modelu na rok 2025 odświeżony, odważny wygląd podkreślono nowym, podwójnym reflektorem projektorowym LED, przypominającym rozwiązanie z Africa Twin, który dodaje awanturniczego rysu stylizacji i emituje mocniejszą wiązkę światła. Równolegle zmieniono górną owiewkę, która wykorzystuje centralny kanał w celu poprawy przepływu powietrza wokół kasku, natomiast nowa szyba o wysokiej przezroczystości wykonana z tworzywa DurabioTM ma przeprofilowany kształt, by jeszcze lepiej ukierunkować przepływ powietrza wokół ciała kierowcy. Wewnętrzna aerodynamika centralnej części motocykla została również zmodyfikowana dla poprawy zwinności prowadzenia.
Silnik kryje wiele inżynierskich perełek z portfolio Hondy, dzięki czemu, zajmując niewiele miejsca, zapewnia mocne reakcję w całym zakresie obrotów – a dokładnie tego potrzeba w czasie motocyklowej wędrówki, samotnej czy z pasażerem. Dwucylindrowa szeregowa jednostka napędowa o pojemności 755 cm3 (współdzielona z nowym CB750 Hornet) wytwarza 92 KM (67,5 kW) mocy maksymalnej i wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów, osiągając 75 Nm. Ustawienia systemu elektronicznej przepustnicy (TBW) ukierunkowują charakterystykę silnika na turystykę i komfort.
Kompaktowe, pochodzące z CRF, ośmiozaworowe głowice cylindrów Unicam wykorzystują wloty powietrza typu downdraft i zawirowanie strumienia Vortex, aby zapewnić optymalne spalanie. Przesunięcie wykorbień o 270° poprawia wyczucie silnika i wzmacnia jego charakter. Elektroniczne systemy wspomagania kierowcy działają za pośrednictwem systemu elektronicznej przepustnicy (TBW) i obejmują pięć trybów jazdy, z których cztery zawierają wstępnie ustawione kombinacje doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem, czułości ABS i systemu kontroli momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowaną funkcją kontroli unoszenia przedniego koła. Piąty tryb jazdy (User) pozwala kierowcy na ustalenie własnej, preferowanej kombinacji ustawień.
Maszyna jest lekka w prowadzeniu, zwinna i dodaje kierowcy pewności siebie. Stalowa, zamknięta rama kołyskowa (diament) jest lekka, dzięki obniżeniu grubości ścianek rur ramy i poprawieniu sztywności konstrukcji. Dobrano zawieszenie najwyższej jakości, aby zapewnić płynną jazdę na drodze i pochłanianie nierówności w terenie. Składa się na nie widelec Showa 43 mm SFF-CA USD oraz tylny amortyzator, działający poprzez układ Pro-Link. Tłumienie w zawieszeniach obu kół zostało zmienione, będzie teraz nieco bardziej miękkie zarówno w kompresji, jak i odbiciu z przodu i twardsze z tyłu, aby zwiększyć przyczepność w trudniejszym terenie, zachowując jednocześnie pewność jazdy na gładkiej nawierzchni. Podwójne dwutłoczkowe zaciski gwarantują skuteczność hamowania, a opony w rozmiarze 90/90-21 z przodu oraz 150/70-18 z tyłu dobrano z myślą o zapewnieniu wszechstronności motocykla na drodze i w terenie.
Na szczycie bogatej listy wyposażenia znajduje się zaktualizowany, konfigurowalny, pięciocalowy kolorowy wyświetlacz TFT, który przekazuje informacje poprzez wybór spośród trzech typów wskazań i pozwala na zarządzanie wszystkimi systemami, a także łączność za pośrednictwem aplikacji Honda RoadSync dla urządzeń z systemami Android i IOS. Można go łatwo obsługiwać za pomocą czteropozycyjnego przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Kasowanie włączonych kierunkowskazów jest automatyczne, motocykl wyposażono także w system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu Emergency Stop Signal (ESS), który informuje innych użytkowników drogi o nagłym spadku prędkości jazdy.
Dostępna jest cała gama akcesoriów, w tym zaktualizowany quickshifter, miękkie i twarde kufry, wyposażenie rajdowo-turystyczne i modyfikacje, kosmetyczne dodatki do wyboru zgodnie z preferencjami właściciela. Nowością w modelu roku 2025 są w 100% wodoodporne, łatwe do odpięcia miękkie sakwy boczne i górne o pojemności 20-26 litrów, grubsze o 20 mm, wygodniejsze siedzenie, wysoka szyba, górne deflektory „A”, światła przeciwmgielne i głośny alarm (patrz pełna lista poniżej: 4. Akcesoria).
XL750 Transalp model 2025 będzie oferowany w zmienionej palecie kolorów, z dwoma nowymi opcjami i zaktualizowanym zestawem graficznym dla wszystkich kolorów, z bardziej wyeksponowanymi oznaczeniami Transalp.
· Ross White – zestaw graficzny Tricolor
· **NOWOŚĆ** Graphite Black
· **NOWOŚĆ** Pearl Deep Mud Gray
3. Kluczowe funkcje
3.1 Wyposażenie i stylistyka
- Owiewki i nadwozie konstruowano wyważając proporcje ochrony przed wiatrem, komfortu na drodze i zdolności terenowych
- Nowy centralny kanał powietrzny, szyba z tworzywa DurabioTM i wewnętrzny system zarządzania przepływem powietrza poprawiają aerodynamikę i zwinność motocykla
- Nowy, kompaktowy podwójny reflektor projektorowy emituje mocny strumień światła
- O walorach praktycznych decydują: siedzenie umieszczone na wysokości 850 mm, dodane gniazdo USB i tylny bagażnik
- Nowy pięciocalowy wyświetlacz TFT z czteropozycyjnym przełącznikiem na kierownicy łączy się ze smartfonami z Androidem lub IOS poprzez aplikację Honda RoadSync
- Sygnał awaryjnego hamowania (ESS) dla tylnych kierunkowskazów
Ogólny styl modelu XL750 Transalp można określić jako elegancki, prosty i czysty w formie. Wygląd motocykla odzwierciedla jego przeznaczenie, jest wolny od zbędnych detali, a jego budowa jest wyjątkowo solidna. W modelu na rok 2025 przeprojektowano przód z pewnymi akcentami stylistycznymi zaczerpniętymi z flagowego modelu Africa Twin, koncentrując zmiany wokół nowego podwójnego reflektora ze zunifikowanymi soczewkami projektorowymi LED dla świateł mijania i drogowych.
Nad reflektorem znajduje się nowa, przeprofilowana szyba (teraz wykonana z trwałego materiału DurabioTM), zamontowana na zmienionej górnej owiewce, która wykorzystuje centralny powietrzny kanał wlotowy do kontrolowania przeciwciśnienia, redukując uderzenia powietrza wokół kasku. Przeprojektowana środkowa sekcja nadwozia wykorzystuje zoptymalizowane elementy wewnętrzne do tłumienia prędkości przepływu powietrza, co wpływa na zwinniejsze prowadzenie w warunkach miejskich i na krętych drogach.
W ofercie oryginalnych akcesoriów dostępna jest wysoka szyba, przeprojektowana tak, by pasowała do nowej owiewki i reflektora, a także nowe górne owiewki „A”, które zmniejszają turbulencje powodowane przez wiatr.
Motocykl został zbudowany z myślą o pokonywaniu długich dystansów, więc prawdziwy komfort, także dla dwojga pasażerów, ma zasadnicze znaczenie. Siedzenie osadzono nisko, jak na tę klasę motocykli – na poziomie 850 mm (opcjonalnie dostępne jest również niższe siedzenie o wysokości 820 mm). Pozycja podczas jazdy jest wyprostowana, co zapewnia naturalną kontrolę i łatwość manewrowania. Geometria motocykla sprawdza się również podczas prowadzenia w pozycji stojącej. W standardzie jest tylny bagażnik, a pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB.
W nowym, pełnokolorowym, 5-calowym ekranie TFT zastosowano dodatkowe szkło na wyświetlaczu w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Kierowcy mogą dostosować grafikę wskazań do swoich preferencji, mając do wyboru trzy style (paskowy, zegarowy i prosty), a także czarne tło o wysokim kontraście. Model zapewnia pełną łączność ze smartfonami iOS/Android poprzez aplikację Honda RoadSync.
Funkcja ta, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym czteropozycyjnym przełącznikiem znajdującym się po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą, ekranową nawigację zakręt po zakręcie, a także opcję (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku) prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki. Wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć się z XL750 Transalp i można ruszać w drogę.
Aby uprościć i zminiaturyzować cały układ elektryczny, w modelu Transalp wykorzystano magistralę CAN (Controller Area Network) wraz z modułem kontroli systemów nadwozia (BCU). Jednostka BCU jest umieszczona na lewej podłużnicy ramy, pod zbiornikiem paliwa i przetwarza sygnały sterujące z modulatora ABS, ekranu TFT i z przełączników.
Tylne kierunkowskazy realizują również funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). W wypadku zarejestrowania opóźnienia o wartości przekraczającej 6,0 m/s2 przy minimalnej prędkości 56 km/h i przy włączonym jednym z hamulców, tylne kierunkowskazy zaczynają migać, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu. Przy tej samej prędkości graniczne opóźnienie zadziałania jest zmniejszane, jeśli został aktywowany system ABS – wystarczy wtedy, że opóźnienie przekroczy 2,5 m/s2.
Przednie i tylne kierunkowskazy mają także funkcję automatycznego anulowania działania. Wyłączanie następuje bez korzystania z timera, zamiast tego system porównuje różnicę prędkości kół przedniego oraz tylnego i oblicza, kiedy należy wyłączyć światła awaryjne w zależności od sytuacji.
3.2 Silnik
- Pojemność skokowa 755 cm3, 8 zaworów, rzędowy dwucylindrowy silnik Unicam z przesunięciem wykorbień o 270°
- 67,5 kW przy 9500 obr./min, moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr./min i opcjonalnie redukcja mocy do 48 KM (35 kW) dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2
- Mapowanie elektronicznej przepustnicy TBW specyficzne dla Transalpa z uwzględnieniem jazdy turystycznej
- Opatentowane wirowe kanały wlotowe Vortex i dostrojone brzmienie wydechu
- Sprzęgło antyhoppingowe
Jednostka o pojemności skokowej 755 cm3, ze średnicą cylindrów i skokiem tłoków 87 x 63,5 mm oraz stopniem sprężania 11,0:1, dysponuje 8 zaworami i rozrządem Unicam. Silnik zapewnia prawdziwą eksplozję mocy w górnym zakresie prędkości obrotowych, z mocą maksymalną wynoszącą 48 KM (67,5 kW) przy 9500 obr./min. Towarzyszy temu bardzo solidny moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów, wzrastający do wartości maksymalnej 75 Nm przy 7250 obr./min. Silnik o takiej charakterystyce zapewnia użyteczne i przyjemne osiągi, niezależnie od stylu jazdy i pokonywanego dystansu, bez względu na poziom doświadczenia kierowcy.
Jest niezwykle kompaktowy i lekki, co w dużej mierze zawdzięcza głowicy Unicam (stosowanej w modelu CRF450R przygotowanym do zawodów MX), która obsługuje zawory wlotowe o średnicy 35,5 mm (o skoku 9,3 mm) bezpośrednio za pomocą krzywek na wałku rozrządu, a wydechowe o średnicy 29 mm (o skoku 8,2 mm) za pomocą dźwigienek.
Kompaktowe wymiary wynikają również z przemyślanego rozplanowania układu elementów. Na przykład nie użyto oddzielnego koła zębatego napędzającego wałek wyrównoważający, za to główne koło zębate pełni podwójną rolę i obraca również wałek wyrównoważający. Pompa wody jest ukryta w lewej pokrywie silnika i nie ma potrzeby stosowania chłodzonej cieczą chłodnicy oleju. Estetyczną aktualizacją w modelu 2025 jest usunięcie rurki odpowietrzającej, która przebiegała z boku silnika. Rurka została przeniesiona i ukryta, aby uzyskać znacznie czystszy wygląd motocykla.
Chronione patentem kanały przepływu Vortex Flow zapewniają bardziej równomierną dystrybucję strumienia powietrza z bocznych nawiewów do airboxu, który następnie zasila wloty downdraft i przepustnicę o średnicy 46 mm. W cylindrach, dla podniesienia wydajności, zastosowano powłokę Nikasil (nikiel-węglik-krzem), znaną już z modeli CBR1000RR-R Fireblade i CRF450R.
Wał korbowy z wykorbieniami przesuniętymi o 270° i nierównomierne odstępy między momentami zapłonu, powodują charakterystyczny pulsacyjny odgłos dwucylindrowego silnika. Wydech jest dostrojony tak, aby uzyskać przyjemny rytm w niskim zakresie obrotów i głośny ryk silnika w ich górnej części. Chociaż mechanicznie silnik jest identyczny jak w CB750 Hornet, ustawienia elektronicznej przepustnicy Transalpa są nieco inne, aby wykorzystać walory silnika na długich trasach, do pokonywania których Transalp został skonstruowany.
Sprzęgło antyhoppingowe – z ukośnie ułożonymi segmentami tarcz – zmniejsza wymaganą siłę nacisku na dźwignię sprzęgła, ułatwia zmianę biegów na wyższy i zapobiega podskokom tylnego koła przy silnym hamowaniu i szybkich redukcjach przełożeń.
Zmodyfikowane elementy wewnętrzne katalizatora i tłumika oraz czujnik SO2 zapewniają zgodność z normami czystości spalin, których spełnienie jeszcze nie jest obowiązkowe. Spalanie 4,3 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC) daje zasięg 390 km na jednym zbiorniku, który mieści 16,9 litra paliwa. Dostępna u dealerów Hondy będzie również opcja dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2.
3.3 Systemy elektroniczne silnika
- Cztery domyślne tryby jazdy: SPORT, STANDARD, RAIN, GRAVEL
- Dodatkowy tryb doboru indywidualnych ustawień USER
- Cztery poziomy doboru mocy silnika, trzy stopnie intensywności hamowania silnikiem
- Pięciostopniowa kontrola momentu obrotowego HSTC ze zintegrowanym systemem Wheelie Control
- Off-roadowe dostrojenie systemu ABS umożliwia wyłączenie tylnego zacisku w trybie USER
Sterowanie silnikiem za pośrednictwem elektronicznej przepustnicy Throttle By Wire (TBW) oferuje cztery domyślne tryby jazdy: SPORT, STANDARD, RAIN i GRAVEL, dostosowując osiągi silnika i zachowanie motocykla do warunków jazdy i zamiarów kierowcy. Tryby jazdy można łatwo zmieniać przełącznikiem po lewej stronie kierownicy lub poprzez ekran TFT. Dostępny jest również specjalny tryb USER, który pozwala kierowcy na precyzyjne dostosowanie ustawień do osobistych preferencji.
Motocykl oferuje 4 poziomy mocy silnika (EP), 3 poziomy hamowania silnikiem (EB), 2 poziomy czułości systemu ABS i 5 poziomów kontroli momentu obrotowego (HSTC). Można całkowicie wyłączyć system HSTC i ABS dla tylnego koła. Tryby jazdy skonfigurowano tak, by dostępne były różne kombinacje parametrów jazdy. Kontrola unoszenia przedniego koła jest również standardem i jest zintegrowana z systemem HSTC.
- Tryb SPORT oferujący maksimum osiągów wykorzystuje poziom 4 EP, poziom 2 ABS i poziom 1 EB oraz HSTC, aby zapewnić maksymalne przyspieszenia przy minimum interwencji systemu.
- Tryb STANDARD to kombinacja ustawień pośrednich, która wykorzystuje poziom 3 dla EP i HSTC oraz poziom2 dla EB i ABS.
- Tryb RAIN został dobrany z myślą o trudnych warunkach drogowych i wykorzystuje najniższe ustawienie EP, poziom 1, najmniej agresywne dostarczania mocy z poziomem 2 EB i ABS oraz poziomem 5 HSTC.
- Tryb GRAVEL wykorzystuje poziom 2 EP, poziom 3 EB i poziom 4 HSTC z ustawieniem poziomu 1 ABS celem uzyskania pewnej jazdy po nierównej nawierzchni w terenie.
- Tryb USER pozwala kierowcy na wybór pomiędzy ustawieniami 1-4 EP, 1-5 HSTC i 1-3 EB oraz na wyłączenie ABS dla tylnego koła. Po wyłączeniu zapłonu zapamiętywane są ostatnie ustawienia, z wyjątkiem ustawień ABS.
3.4 Podwozie
- Lekka, ważąca 18,3 kg stalowa zamknięta rama kołyskowa (typu diamond) ze zintegrowaną ramą pomocniczą
- Widelec Showa 43 mm SFF-CA USD i tylny amortyzator w układzie Pro-link, przód i tył z regulacją napięcia wstępnego sprężyn i nowymi ustawieniami tłumienia
- Dwutłoczkowe zaciski przednie, faliste tarcze 310 mm, z tyłu jednotłoczkowy zacisk i tarcza 256 mm
- Przednie i tylne koła szprychowe 21/18 cali ubrano w opony 90/90-21 i 150/70-18
Stalowa, dwubelkowa rama rurowa jest lekka i waży zaledwie 18,3 kg – jest o 10% lżejsza niż rama CB500X. Wyniku dużego projektu badawczo-rozwojowego, polegającego na zmniejszeniu liczby części wzmacniających, odchudzeniu rur głównych i dolnych oraz optymalizacji górnego mocowania amortyzatora i kształtu sworznia wahacza, powstała niezwykle wytrzymała platforma, której sztywność została wyważona, by zapewnić kierowcy wyczucie w każdych warunkach, a geometria została dobrana tak, aby zwinności prowadzenia motocykla wzbudzała zaufanie. Zintegrowaną ramę pomocniczą zbudowano z rurek wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości, co zapewniło zdolność do przenoszenia dużych obciążeń i maksymalną trwałość konstrukcji.
Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 27° i 111 mm, rozstaw osi to 1560 mm, a masa własna wynosi 210 kg. Zawracanie przy małej prędkości jest łatwe dzięki kątowi skrętu 42° i minimalnej średnicy zawracania 2,6 m.
Po długiej europejskiej podróży inżynierów Hondy z Japonii i Europy, ustawienia zawieszenia zostały zmienione w celu utrzymania komfortu na drodze przy jednoczesnym zwiększeniu absorpcji nierówności na nierównym terenie. Widelec Showa 43 mm SFF-CATM (Separate Function Fork-Cartridge) USD dysponuje skokiem 200 mm i regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Dolną półkę wykonano z kutego aluminium, górną półkę z odlewu aluminium. W porównaniu z poprzednią konfiguracją zawieszenie zostało dostrojone, aby oferować nieco mniejszą kompresję i tłumienie odbicia, dopasowując się do zmienionych nastawów tylnego zawieszenia w celu uzyskania lepszej stabilności jazdy.
Z tyłu amortyzator Showa z zewnętrznym zbiorniczkiem oleju (i z regulacją napięcia wstępnego) o skoku 190 mm współpracuje z systemem Pro-Link i wahaczem, w którym zastosowano analogiczne odlewy, jak w modelu CRF1100L Africa Twin, ale wykonane z aluminium, co jest charakterystyczne dla Transalpa. W modelu roku 2025 w tylnym zawieszeniu zwiększono tłumienie dobicia i odbicia, zapewniając większą precyzję jazdy na nierównym podłożu i lepszą kontrolę przy pełnym obciążeniu pasażerem lub bagażem. Prześwit wynosi 210 mm.
Z przodu kompaktowe, dwutłoczkowe zaciski hamują dwie tarcze 310 mm typu "wave". Tylna tarcza 256 mm, również typu "wave" hamowana jest przez zacisk jednotłoczkowy. Na 21-calowe koło przednie i 18-calowe koło tylne (oba ze szprychami ze stali nierdzewnej) założono dętkowe opony Metzeler Karoo Street lub Dunlop Mixtour o rozmiarach odpowiednio 90/90-21 i 150/70-18.
4. Akcesoria
Dla XL750 Transalp dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, oferowanych zarówno osobno, jak i w pięciu pakietach, pomyślanych pod kątem wygody nabywców. Nowością w modelu 2025 są w 100% wodoodporne, łatwe do odpięcia miękkie torby boczne i górne o pojemności 20-26 litrów, grubsze o 20 mm siedzenie Comfort Seat, zmodernizowana wysoka szyba, górne owiewki, światła przeciwmgielne i głośny alarm.
Pakiet Urban
Podnosi walory praktyczne i ułatwia przewóz bagażu dzięki 50-litrowemu kufrowi górnemu, aluminiowemu panelowi, podstawie montażowej, torbie wewnętrznej, a także wysokiej szybie i podstawce centralnej.
Pakiet Touring
Zestaw obejmuje wygodne kufry boczne (26 l prawy/33 l lewy) oraz panele aluminiowe, wsporniki, torby wewnętrzne i gniazdo 12V umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych.
Pakiet Adventure
Wzmacnia terenowy wygląd i funkcjonalność dzięki takim elementom, jak orurowanie boczne, światła przeciwmgielne LED i osłona chłodnicy.
Pakiet Rally
Wzrost osiągów i łatwości obsługi zapewniają: quickshifter, osłona silnika, płyta podsilnikowa, podnóżki do jazdy terenowej i przedłużone osłony dłoni. Zestaw naklejek na koła to dodatkowy akcent stylistyczny.
Pakiet Comfort
Dzięki górnym i dolnym owiewkom kierowca jest lepiej chroniony przed wiatrem i niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Komfort zwiększają dodatkowo wyściełane siedzenie i podgrzewane manetki, a gumowe podnóżki zmniejszają zmęczenie pasażera. Poręczna torba na zbiornik jest wygodnym dodatkiem podczas podróży.
Dostępne są także dopasowane kolorystycznie nakładki boczne na zbiornik paliwa. Wszystkie akcesoria można kupować osobno.