Honda Vision 110 na rok 2025

dodano: 11.02.2025

Już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny. Model na 2025 rok otrzymał gniazdo USB-C i uzuskał zgodność z normą EURO5+. Lekka rama „enhanced Smart Architecture Frame (eSAF)” modelu Vision 110 jest dopasowana do oszczędnego silnika „enhanced Smart Power” (eSP) wyposażonego w system Auto Stop, a specyfikacja, tak jak poprzednio, obejmuje płaską konstrukcję podłogi, panel wskaźników LCD i system Smart Key. Model na rok 2025 będzie dostępny w dwóch dodatkowych, nowoczesnych wersjach kolorystycznych.

 

1. Wstęp

 

Hondę Vision 110, wprowadzoną w Europie w 2011 roku, projektowano z myślą o  zaoferowaniu klientom niezawodnego, dającego radość z jazdy środka transportu w atrakcyjnej cenie. Miał to być skuter przeznaczony do codziennego użytku, dla szerokiego grona klientów, więc za priorytety uznano takie cechy jak trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo i wygodę eksploatacji.

 

Dzięki prostemu, niezawodnemu i oszczędnemu, chłodzonemu powietrzem silnikowi z wtryskiem paliwa "Enhanced Smart Power (eSP)", stabilnemu podwoziu, skutecznemu systemowi hamulcowemu CBS (Combined Braking System) Hondy i dużej przestrzeni bagażowej, Vision 110 stał się zarówno nowoczesnym, jak i bezpiecznym wyborem dla klientów szukających małego skutera na bardzo konkurencyjnym rynku.

 

Vision 110 szczyci się dumnym dziedzictwem. Pierwszy skuter Hondy, Juno K z 1954 roku, korzystał z wielu nowych rozwiązań i materiałów, a cztery lata później dołączył do niego rewolucyjny czterosuwowy Super Cub. Wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy na całym świecie, Super Cub jest najlepiej sprzedającym się pojazdem silnikowym w historii motoryzacji i do dziś pozostaje mocnym punktem w ofercie Hondy.

 

W roczniku modelowym 2021 - w obliczu stale rosnących oczekiwań klientów - pojawił się nowy Vision 110. Ta sama formuła, w oparciu o którą zbudowano poprzedni model, posłużyła do stworzenia następcy, jednak jeszcze lżejszego, bardziej przemyślanego i użytecznego. Model na rok 2025 będzie dostępny w dwóch dodatkowych opcjach kolorystycznych, co w połączeniu z dokonanymi aktualizacjami i zgodnością z normą EURO5+, uczyni go jeszcze bardziej atrakcyjną ofertą.

  

 

2. Opis modelu

 

Nowoczesna konstrukcja modelu Vision 110, z niezwykle wygodną płaską podłogą, opiera się na lekkiej, udoskonalonej ramie Smart Architecture Frame (eSAF). Generujący moc 9 KM (6,4 kW) i moment obrotowy o wartości 9,0 Nm, chłodzony powietrzem silnik «enhanced Smart Power» (eSP) oferuje zużycie paliwa na poziomie 1,9 l/100km (w trybie testowym WMTC). Zgodność z normą EURO5+ uzyskano dzięki dodaniu czujnika O2 oraz udoskonaleniu katalizatora i modułu sterującego ECU.

 

Obsługa zapłonu i zamka schowka pod siedzeniem za pomocą systemu Smart Key jest dodatkiem premium, podobnie jak zespół wskaźników LCD. Gniazdo ładowania USB-C to przydatna nowa funkcja umożliwiająca ładowanie smartfonów.

 

Model Honda Vision 110 na rok 2025 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Pearl Snowflake White **NOWOŚĆ**
  • Candy Luster Red **NOWOŚĆ**
  • Pearl Jupiter Gray
  • Matt Galaxy Black Metallic 

 

 

3.Kluczowe elementy

 

3.1 Stylistyka i wyposażenie

 

  • Przemyślany projekt nadwozia z praktyczną płaską podłogą
  • Obsługa zapłonu i zamka schowka systemem Smart Key
  • Wskaźniki analogowe / LCD
  • Nowe gniazdo ładowania USB-C

  

Chociaż skuter został zaprojektowany jako prosty, łatwy w użyciu środek transportu, nie oznacza to, że Vision 110 zrezygnował z typowej dla Hondy jakości oraz prezencji. Jego czysty, elegancki styl ujawnia wspólne DNA z resztą gamy skuterów Hondy.

 

Podobnie do słynnej serii skuterów SH, Vision 110 otrzymał praktyczną płaską podłogę, a sylwetka jego kierowcy jest wyprostowana. Skuter oferuje również duży schowek pod siedzeniem, o pojemności 17,7 litra.

 

System Smart Key jest bardzo funkcjonalnym dodatkiem premium. Pilot systemu - pozostając w kieszeni kierowcy - kontroluje zarówno blokadę zapłonu, jak i zamek schowka pod siedzeniem, zapewniając prawdziwą wygodę podczas codziennej eksploatacji. Zestaw wskaźników obejmuje analogowy prędkościomierz z panelem informacyjnym LCD. Dodane gniazdo USB-C umożliwia ładowanie urządzeń w trakcie jazdy.

 

 

3.2 Silnik

 

  • Oszczędny, dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik eSP SOHC
  • System Auto Stop
  • Zgodność z normą EURO5+

  

Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka (eSP) SOHC z wtryskiem paliwa, o pojemności skokowej 109 cm3, waży zaledwie 22 kg, jest wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną jak na taki pojazd moc 9 KM (6,4 kW) osiąganą przy 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 9,0 Nm – przy 5 750 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 47 x 63,1 mm, a stopień sprężania, to 10:1.

 

Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 1,9 l/100km (tryb WMTC), zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala na przejechanie ponad 255 kilometrów. Dzięki dodaniu czujnika O2 i modyfikacjom modułu sterujacego ECU, model Vision 110 na rok 2025 jest zgodny z normą Euro5+.

 

Rozwiązania techniczne zapewniające obniżenie strat tarcia, jak dwustronne paski zębate, zastosowano w całej architekturze silnika, podnosząc jego wydajność. Elektronicznie sterowany, bezszczotkowy rozrusznik, pracujący także jako alternator (ACG), jest montowany wprost na końcu wału korbowego. Obracając wał korbowy bezpośrednio, eliminuje on hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.

 

System Auto Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec. Obrócenie manetki przepustnicy natychmiast uruchamia ponownie silnik. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu, dzięki rozrusznikowi ACG oraz systemowi cofania wału korbowego, który przywraca go do pierwotnej pozycji przed suwem ssania, a także dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu powodowane sprężaniem.

 

  

3.3 Podwozie

 

  • Ulepszona rama „Enhanced Smart Architecture Frame” (eSAF)
  • 16-calowe koło z przodu i 14-calowe z tyłu
  • Masa własna wynosi 100 kg, z dodanym systemem CBS

 

Zaawansowana, lekka rama nowej generacji – Smart Architecture Frame (eSAF) – ze starannie dopracowanymi parametrami sztywności, jest wykonana ze spawanej laserowo, tłoczonej stali. Oferuje ona dobre wyczucie motocykla podczas jazdy oraz lepszą stabilność, wyższy poziom komfortu jazdy i większą trwałość. Są to niezbędne walory skutera przeznaczonego do codziennej eksploatacji w zróżnicowanych warunkach. Właśnie  do tego zaprojektowano model Vision 110 i będzie on w stanie temu sprostać.

 

Kąt pochylenia główki ramy wynosi 26,5°, prześwit ma 71 mm, a rozstaw osi – 1280 mm. Masa własna pojazdu wynosi zaledwie 100 kg, co przełożyło się na finalny projekt – zwinny i przyjazny dla użytkownika skuter, stworzony dla kierowców o różnym doświadczeniu i umiejętnościach.

 

Wytrzymałemu widelcowi teleskopowemu towarzyszy z tyłu odpowiednio dobrany amortyzator. Na 16-calowe, odlewane, aluminiowe obręcze założono opony 80/90-16 M/C 43P z przodu i 90/90-14 M/C 46P z tyłu.

 

Hydrauliczny hamulec przedni korzysta z tarczy o średnicy 220 mm, a z tyłu użyto bębna o średnicy 130 mm. Oba koła sprzęgnięto z systemem CBS, zapewniając płynne i równomierne hamowanie w każdych warunkach, włącznie z hamowaniem awaryjnym.

 

 

4. Akcesoria

 

Aby jeszcze bardziej zwiększyć praktyczność modelu Vision 110, w ramach oryginalnych akcesoriów Hondy, oferowany jest również kufer górny o pojemności 35 l.